یک صاحبنظر اقتصادی تأکید کرد: دولت باید در رابطه با هدایت اقتصاد بتواند از تصمیمات هیجانی و احساسی جلوگیری کند، واقعیت‌ها را با مردم در میان بگذارد و از حرف‌های شعاری بپرهیزد.
یک صاحبنظر اقتصادی تأکید کرد: دولت باید در رابطه با هدایت اقتصاد بتواند از تصمیمات هیجانی و احساسی جلوگیری کند، واقعیت‌ها را با مردم در میان بگذارد و از حرف‌های شعاری بپرهیزد.
کد خبر: ۱۴۰۱۰۳۹

مهدی کرباسیان در گفتگو با جام‌ جم آنلاین بیان کرد: به نظر می‌رسد دولت باید در رابطه با هدایت اقتصاد به نحوی عمل کند‌ که بتواند از تصمیمات هیجانی و احساسی جلوگیری کند، از طرف دیگر واقعیت‌ها را با مردم در میان بگذارد و از حرف‌ های شعاری بپرهیزد.

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: متأسفانه برخی مسئولین دولتی در مصاحبه‌های خود با گفتن حرف‌های دور از واقعیت موجب سلب اعتماد مردم و فعالان حوزه اقتصادی و هدایت آنها به سمت تهدیدهای اقتصادی می‌شوند‌ که در برخی موارد منافع ملی کشور را در نظر نمی‌گیرد و همچنین موجب می‌شوند افرادی در خارج از کشور در شبکه‌ های مجازی به‌صورت هدفمند برای تضعیف ریال اصرار و فعالیت کنند اما ما باید در این مورد حساس باشیم.

کرباسیان تصمیمات اخیر کشور در حوزه سیاسی را ادامه‌دار دانست و ابراز امیدواری کرد: این رویدادها با تسهیل تصمیم‌گیری در مورد برجام در سفره مردم نیز اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه سه تصميم اساسی ظرف یک ماه گذشته مستقیما در اقتصاد کشور اثر گذاشته‌اند‌، گفت: این سه تصمیم که قطعا با هدایت و مدیریت قاطعانه رهبری اتخاذ شده، شامل عفو گسترده اخیر برای ۹۰ هزار نفر، دعوت رئیس سازمان انرژی اتمی به ایران و پیشگیری از تصویب قطعنامه علیه ایران و جلوگیری از طرح مسأله ایران در شورای‌ امنیت است که تصمیاتی جسورانه‌، عقلایی و منطقی بودند و در اقتصاد ایران تأثیر مستقیم‌ دارند‌.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه طرح مسأله ایران در شورای‌ امنیت، فاجعه‌ای برای کشور ایجاد می‌کرد، گفت: تصميم اخیر مبنی بر برقراری ارتباط بین دو کشور مسلمان عربستان و ایران که تصمیمی عاقلانه است نیز نشان داد این تصمیمات‌ مستقيما در اقتصاد کشور اثر خواهند گذاشت‌.

وی با بیان اینکه دو عامل را باید در مورد قیمت ارز و تأثیر آن بر اقتصاد در نظر گرفت، بیان کرد: اولین عامل‌ جنبه روانی ارز است که به اتفاقات چند ماه گذشته کشور، بحث تحریم‌های جدی، تصمیمات مربوط به ورود ارز از عراق، مشکلات اقتصادی‌ داخل کشور، برخی تصمیمات احساسی و بخشنامه‌‌های غیر‌کارشناسانه و تصمیماتی که بعضا موجب کاهش ارزش ریال شد ارتباط دارد‌.

کرباسیان در توضیح عامل دوم گفت: باید بپذيريم وضعیت اقتصاد از نظر تولید و مسائل کلی موثر‌ بر آن تولید‌ وضع مناسبی ندارد و این دو عامل موجب از دست رفتن ارزش ریال و ایجاد حباب شد.

وی رفتارهای صدا و سیما را به‌عنوان رسانه ملی در شرایط فعلی من مهمتر از تصمیمات‌ دولت دانست و گفت: رسانه ملی باید تحلیل‌های درست را با دعوت از کارشناسان دلسوز و خبره به مردم برساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها